Søg
Close this search box.

KERNEYDELSEN

Forretningshemmeligheden bag al strategisk planlægning er at kunne sammenfatte virksomhedens stærke sider inden for ledelse, ydelser/produkt, markedsføring, udvikling m.m. til kerneydelser, der styrker virksomhedens muligheder på markedet, dvs. konkurrenceevnen.

Ved kerneydelse forstås noget som virksomheden gør specielt godt i forhold til konkurrenterne. Kerneydelser kan have forskellig fremtoning, f.eks.:

• Stor faglig dygtighed ved udførelse af ydelsen/produktet

• Ekspertise i at udfylde komplicerede fondsansøgninger

• Tillidsvækkende fremtoning i salgssituation

• Meget udviklingsorienteret

• Meget præcis i formuleringsevne af salgsbreve

• Talent i at se forretningsmæssige åbninger

• Effektive sælger

• Yderst udholdende

• En til flere personer, der kender til emnet

• Perfekt placering af lokale

• I besiddelse af stort netværk inden for produktområdet

Ofte gemmer kerneydelsen sig bag personer der kan et eller andet håndværk, der har ekspertise i udførelse af en aktivitet eller viden på et eller flere områder.